23 April 2011

ERR, SUARA TUU ?

Assalamualaikum !


act, td aku baru lepas dgr taklimat KPP utk amek lesen. then, spanjang taklimat ni ade terdengar suara yg comeeeel+manja. so, let go je la kan. mmg comel pn kalu dgr. cm suara budak 3tahun. hee. then after half taklimat uh, ktowg pn rehat. aku ngn kazen aku g mkn. pastu ktowg pn g laa toilet jap. kat situ, jumpe budak yg suara comel uhh ngn mmbe dia. dia tgah btulkan baju dia tertetas. last2, aku ngn kazen aku rse cm pelik pulak kat budak uhh. suara dia NORMAL kodd ! adess, selama ni, suara dy buat2 ke ? lepas tu, sambung kelas. kat kelas, dgr je suara dia, aku da rse len mcm. muak pn ade. da tu, dia pulak paling kecohh. kt klas ktowg mmg la agak ramai budak laki yg join. huhu. agknye psal tu kodd. hee.


Suara manja ni pn ade larangan dalam al-Quran :

Wahai isteri-isteri Nabi, kamu semua bukanlah seperti mana-mana perempuan yang lain kalau kamu tetap bertaqwa. Oleh itu janganlah kamu berkata-kata dengan lembut manja (semasa bercakap dengan lelaki asing) kerana yang demikian boleh menimbulkan keinginan orang yang ada penyakit dalam hatinya (menaruh tujuan buruk kepada kamu), dan sebaliknya berkatalah dengan kata-kata yang baik (sesuai dan sopan).” (al-Ahzab : 32)

No comments:

Post a Comment